2 Kasım 2009 Pazartesi

KATlanmak

İnsanların köylerde, kasabalarda yaşadığı zamanlarda; iki genç hayatlarını birlikte geçirmeye karar verdiklerinde gençlerin ailesi onlar için yeni bir ev inşaa ederler, içini döşerlermiş..

İşte EVlenmek kelimesinin ortaya çıkışı böyle...

Zaman değişti, artık herkesin büyük şehirlerde yaşadığı günümüzde, köy evlerinin yerini daireler, apartman katları aldı...

Gelenekler değişmedi, aileler halen bu uzun hayat yolculuğunda gençlere destek olmak için başlarını sokacakları yerleri hazırlıyorlar... Tabiki ev yapmak mümkün olmadığı için, 1 apartman katı alıp, gençlere hediye ediyorlar...

Bu durumda EVlenmek kelimesi de zamana uyum sağlayıp, KATlanmak oluyor....

15 yorum:

  1. :) supersin askim.. ama benim de buna cevabim oluyor...
    once katlanilmali sonra KATlanilmali....

    YanıtlaSil
  2. sen de ne cevherler varmış yaaa... bir workshop hazırlasan da şölee yazsak biz de :) acemiyiz diyoruz yardım istiyoruz...

    YanıtlaSil
  3. KATlanmak özünde olumsuz bir kelime gibi... ancak ben de biraz düşündüğümde matematiksel olarak katlanmak artmak demektir. kimi insan için evlenmenin özü de dünyaya yeni bireyler getirmek olduğundan katlanmanın hoş bir tarafı da olabilir :) ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  4. optimist, pozitif insan cidden buna derler... supersin suzy!
    ama ben bunun realitede anlatıldığı günü bizzat yaşadım - rey, met, dani bilirler - cemo bunu gayet evliliğe "katlanmak" olarak anlattı :)
    amaaa appreciate the positivism :))

    YanıtlaSil
  5. Suzuciğim,

    Mantığını bayağı çok beğendim, ama ufak bir sorun var...

    2 nin en ufak katı 4 tür... bu kata ulaşmak için acil çabalara başlamanız gerekir....

    p.s.: matematik manyakları şimdi çıkacak, hayır 2 nin 1,5 katı var, o da 3 eder filan diye... çıkmayın... maksat çoğalalım, KATLANALIM...

    YanıtlaSil
  6. ben katlanalı o kadar mutluyum ki, ne dersem boş.

    Sadece hayatımızda yeni arkadaşlarımız var, tesisatçı, Migros, IGDAŞ, İSKİ...

    YanıtlaSil
  7. unutmamalıyızki bu hafta herbirimiz!
    kendimize KATlanmak konusunda
    kişisel gelişime dayalı bir misyon yaratmalıyız.:)))

    YanıtlaSil
  8. palabras a KATılıyorum :)
    bence KATlanmanın en güzel yanı öncelikle 2 kişilik bir aile olmak...bizim evimiz, bizim yatağımız, bizim mutluluğumuz, bizim derdimiz oluyor artık... ayrıca gecenin bir yarısı uyandığında sevdiğini yanında bulmanın değeri paha biçilemez (diğer her şey için master kart :))
    tabii ki işin KATlanılması gereken tarafı da var ona işin tuzu biberi diyoruz..
    bir de iyi bir KATlanmanın temelinde de iki tarafında bir miktar ipleri çözebilmesi geliyor o da ayrı bir yorum...

    YanıtlaSil
  9. bolum 1
    mesela kat kat kat cokonat . bu katlar belli bir orandan fazla olursa bır kerede bitiremezsin ve diger parcanın cıkolataları eline yapısır :)
    farkına vardın haydi ya ıslak mendıl ara veya git elini yıka .olaki farkına varmadın ve elindeki cikolatalar la ustunu veya koltugu pıslettın ... keyfin kactımı koltugu silmek icin kalk bez al temizle .kıyafetıne geldiyse camasır makınesı ne at yıkanmayan bır seyse temizlemeye ver extra is extra masraf extra angarya ..
    tum bunlar nıye daha makbul olsun dıye imal edilmis cok katlı cokonat

    YanıtlaSil
  10. bu adsız ablam kendine bir ad taksın bence:))

    YanıtlaSil
  11. bu hafta KATlanmak konusunda şöyle bir hareket planı izliyorum, öncelikle katlanmak güzel ama soğuk kış ayları için kat ın bakımını da yapmak lazım. artı işin katlanmak boyutuna gelince daha katlanılır biri olmak lazım beraber KATlandığımız kişi için. bir hafta boyunca KATdaşıma ufak tefek kusurları için fırça çekmeme veya tatsızlık çıkarmama kararı aldım.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili KATdaşım bencu,
    Ben bugün de yöneticiyi akan çatıyla ilgli arayamadım. Ha çorbayı da akşam buzdolabına koymayı unutmuşum. Bi de lavabonun etrafı biraz ıslandı yine, müziğin sesini kısmayı yine canım hiç istemedi...(senin bu haftaki envayi hedefini en hakkını verir şekilde atlatabilmen için yapıyorum bunları, akan çatı altında yaşamak benim de hiç hoşuma gitmiyor. only 4 u!!!!! :))

    YanıtlaSil
  13. hahha... supermis bakalim ben-cu buna ne kadar dayanacak... :)
    bu arada ben adsizi cok merak ettim... gizemli bir kisilik oldu

    YanıtlaSil
  14. bolum 2

    viktoru hastaneye ziyarete gittigimde beti bana bir cift gosterdı : 90 mı diyeyım 100 mu bembeyaz saclı bir kadın hasta .sacları bembeyaz .. hastalıktan hic ama hic bir sey yemiyor. kadının yanı basında ıse hemsıre ve ondan yasca buyuk kocası o da bembeyaz saclı ( masal gıbı) kocası karısına bak yemek yemezsen ıyılesemezsın ayaga kalkamazsın diyor . kadın aksi aksi istemiyorum ac degilim diyor... neyse 1 saaat kadar viktorla oturduktan sonra belkı de fazla hastaneden cıkarken gozlerım yaslı ciftin odasına takıldı .hemsire gitmis kocası karısının yanı basında tek basına oturuyordu ne tv seyrediyor ne de bir sey okuyordu sadece karısına bakıyordu . 2 gun sonra gine hastaneye gittigimde adam gine aynı pozisyonda karısının yanında idi.bu yazdıgıma hic bir abartı ya da romantizm eklemedim :)sadece gordugumuı yazdım .KATlanmak aslında ne kadar guzel bır olay .sanki bu gunleri de gorebılmek icin katlanmak yerine sorunları cok uzatmadan halletsek mı daha dogru.katlanmak ilerde patlamamıza sebep olur dusuncesındeyım :)

    ammma

    su oglumcum bana getirmis oldugu bilgisayardaki noktalamala isaretlerini hala gostermıs degıl .(naapalım bende katlanıyorum ) ve tek basıma bulamıyorum bu yuzden bol noktalı oluveriyor. bir de adsız nasıl adlı olur bencuuu .. onu da bulamıyorum ..

    YanıtlaSil
  15. sevgili adsız.:)
    adsızlık, sana güzel bir gizem katmış bence böyle kalmasında da bir mahsur yok.
    ikincisi sen çok güzel yaprak dolma; bey'in de çok iyi çorba yapıyorsunuz,
    son olarak ta oğlun sürekli başımıza yeni bişeyler çıkarıyor... ve biz katlanmayı öğreniyoruz:))

    YanıtlaSil